zondag, september 30, 2007

denken, denken.....

Gisteravond lag ik in bed en dan gaat het bij mij altijd zo dat mijn hoofd denkt dat hij moet blijven denken.
Op de een of andere manier passeren gebeurtenissen/gedachten die ik op voorgaande dagen/weken heb gehad nog een keer de revue.
Alisha kwam van de week met de vraag waarom sommige mensen haar raar aankijken als
ze gewoon hallo zegt of een praatje maakt.
Ik zeg dan maar dat mensen het niet gewend zijn dat kinderen tegen hun praten......
Het was mij namelijk ook al opgevallen dat mensen 'nette' manieren niet meer gewend zijn.
Moet ik dan al tegen haar zeggen dat de meeste mensen tegenwoordig alleen nog maar egoistisch zijn?

Ik leer Alisha dat ze netjes op haar beurt moet wachten, verkeerd dus....... bij het kiesbord is ze altijd als laatste aan de beurt.
Ik leer alisha dat ze iemand moet aankijken als ze tegen die persoon praat, verkeerd dus...... andere kinderen draaien hun hoofd om en luisteren niet eens.

Houd dus in dat ik alisha moet leren dat ze rustig voor mag dringen, dat zijzelf heel belangrijk is en dat enkel omdat de hele wereld tegenwoordig zo is.
Vind het heel moeilijk omdat ik dus totaal anders ben, rustig en afwachtend.
Dat kan dus niet meer want dan geef ik het verkeerde voorbeeld........zucht.
Afgelopen jaar ben ik daar dus wel achter gekomen, ik neem me dan ook voor om dat vanaf nu anders te gaan doen.
Kan het niet beloven want oude gewoontens afleren is niet zo easy, maar ik ga ervoor.
Dus komt 1 van jullie me tegen, je bent bij deze gewaarschuwd!!!!!!
En wat ik me dan afvraag, hoe doen jullie dit????
Tips zijn welkom.

Het is weer oktober dus de kit van MLK staat weer op de site, allemaal gaan kijken/kopen want hij is superleuk.

Hieronder enkele sneak peeks van de lo's die ik gemaakt heb voor de scrapotheek, binnenkort staan ze online.
























4 opmerkingen:

tanja zei

Pfff zeg! ik leer mijn kids nog steeds om te wachten tot anderen klaar zijn, niet voor hun beurt praten, hallo zeggen als iemand je aankijkt, is dat verkeerd dan?

tanja

lucie sollie - van asperen zei

nou ik vind het inderdaad absurd! Ik zou maar gewoon doorgaan met haar bijbrengen van het fatsoen hoor. En die juf mag dan ook wel eens beter opletten! bij ons mogen ze per groepje kiezen dus als laatste kan dan niet echt...

Maarre....goed idee!!! om weer eens te komen scrappen. Kun je gelijk mijn mooie vestje bewonderen...

groetjes Lucie

Elwira zei

Tja.. in deze wereld is dat kennelijk niet meer voldoende om gehoord en gezien te worden.

Tis nu eenmaal in deze wereld zo dat als je wat wilt, je je moet laten horen. Doe je dat niet, dan wordt je niet opgemerkt. En dan kies je voor of optie A: ik leg me er bij neer, of optie B: ik laat me horen.

In mijn geval: ik ga voor optie B. Voor niets gaat de zon op. Maar je laten horen kan ook binnen de fatsoensnormen.

Dus Terese! Ik ben niet bang voor je hoor, laat je maar horen! Zo zal ook Alisha haar plekje op de wereld gaan veroveren, samen met haar mams.

Iris zei

gave sneeks! Ben erg nieuwsgierig wat voor moois je gecreeerd hebt.

Nou goh, moeilijk hoor, leer jij je kind wel fatsoen aan, werkt het niet.... zou een beetje schipperen. Maar ja dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Want wanneer is het wel juist om voor jezelf op te komen en wanneer niet....